Danes je v Vili Bianca v Velenju potekal Dan šaleškega turizma v organizaciji Zavoda za turizem Šaleške doline. Program je vključeval nagovore in predstavitve 6 govorcev, dogodka pa se je udeležilo več kot 70 turističnih deležnikov. Na dogodku smo izpostavili ključne vidike trajnostnega razvoja in krepitev prenovljene tržne znamke Šaleške doline.
Šaleška dolina se nahaja v ključnem obdobju prestrukturiranja in pravičnega prehoda, kjer ima turizem prepoznano vlogo kot pomemben člen. Turizem namreč ustvarja most med preteklostjo in prihodnostjo, med naravnimi bogastvi in živahno skupnostjo, med ohranjanjem tradicije in inovacijami. Prav vsak posameznik lahko s svojo prisotnostjo prispeva k oblikovanju te zgodbe.
»Šaleška dolina vsako leto dokazuje, da je turizem več kot gospodarska panoga – je srce skupnosti, most med ljudmi, kulturami in naravo. Kot ena najbolj gostoljubnih destinacij v Sloveniji s svojo edinstveno industrijsko dediščino ter raznoliko naravno in kulturno ponudbo navdušuje obiskovalce. Premogovništvo, energetika in usnjarstvo niso le del preteklosti, temveč so navdih za ustvarjanje avtentičnih turističnih doživetij, ki pripovedujejo zgodbo o identiteti doline. Skladno z nacionalno strategijo razvoja turizma, ki Slovenijo postavlja kot zeleno, butično destinacijo za zahtevnega gosta, smo v preteklem letu v Šaleški dolini dosegli številne uspehe. Osredotočamo se na trajnost, inovativnost in inkluzivnost ter krepimo lokalno skupnost. Skupaj z lokalnimi ponudniki – kmeti, obrtniki, gostinci in kulturnimi ustvarjalci – ustvarjamo celovita doživetja, ki odražajo pristnost naše doline. Turizem je mozaik dogodkov in priložnosti, ki povezujejo tradicijo, kulturo in ljudi. Od gastronomskih festivalov do umetniških dogodkov – vsak trenutek pripoveduje zgodbo o gostoljubnosti in skupnih vrednotah. Naša vizija je postati najbolj družinam prijazna destinacija v Sloveniji. V Šaleški dolini lahko v enem dnevu doživite tri svetove – urbano živahnost, mir narave in kulturno-umetniško bogastvo. Tukaj se gibljemo v ritmu, ki nas osrečuje. Odkrijte svoj trikotnik sreče v objemu pristnosti in svobode.« je povedala Alenka Kikec, direktorica Zavoda za turizem Šaleške doline.
Prisotne sta nagovorila tudi podžupan Mestne občine Velenje Janez Melanšek in župan Občine Šoštanj Boris Goličnik, ki sta predstavila nekaj ključnih lokalnih projektov na področju turizma. Oba sta turizmu in razvoju nove tržne znamke destinacije Šaleška dolina zelo naklonjena.
Gostja foruma je bila med drugimi tudi Doris Urbančič Windisch, vodja sektorja za razvoj turizma pri Ministrstvu za gospodarstvo, šport in turizem. Predstavila je vlogo turizma v prihodnosti Slovenije: »Na Dnevu šaleškega turizma sem spoznala, kako srčno in predano Šaleška dolina razvija svojo turistično ponudbo. Trajnostni projekti in inovativna doživetja, dokazujejo da destinacija spoštuje naravo in tradicijo, hkrati pa ponuja sodobna, inovativna doživetja. Na našem ministrstvu zasledujemo načelo partnerstva in soustvarjanja, saj verjamemo, da le s sodelovanjem in medsebojnim razumevanjem lahko dosežemo trajnosten in uspešen razvoj turizma. Naša prizadevanja so usmerjena v oblikovanje stabilnega in spodbudnega poslovnega okolja, ki omogoča nadaljnji razvoj turistično-gostinskega sektorja in krepi njegovo konkurenčnost na domačem in mednarodnem trgu.«
Marina Ferfolja, vodja sektorja za poslovno analitiko in trajnostni razvoj pri Slovenski turistični organizaciji je predstavila Turizem na poti od okrevanja do odpornosti: »Slovenski turizem v skladu s strategijo in ob skupnih prizadevanjih vseh deležnikov nadaljuje z zmerno rastjo, ki presega evropsko povprečje. Ob uspehih pa se srečujemo tudi z mnogimi izzivi – od potrebe po še tesnejšem dialogu z lokalnimi skupnostmi pri upravljanju destinacij, do pospeševanja digitalizacije in nujnih vlaganj v turistično infrastrukturo za dvig kakovosti. Vodilno vlogo na področju trajnosti bomo ohranili le z doslednim uresničevanjem zelene obljube na vsakem koraku, pri čemer je Zelena shema slovenskega turizma lahko odlično orodje za razvoj in implementacijo trajnostnih praks. Dan šaleškega turizma je priložnost, da okrepimo partnerstva ter delimo znanje in navdihujoče zgodbe. Le skupaj lahko gradimo gostoljubno, odgovorno in trajnostno Slovenijo, ki bo z uresničevanjem zelene vizije v ponos lokalnim skupnostim in navdih obiskovalcem z vsega sveta.«
Dogodek je moderirala Tina Belina, vodja področja razvoja in trženja destinacije Šaleška doline na Zavodu za turizem Šaleške doline.
V drugem delu dogodka je potekala delavnica za prenovo tržne znamke Šaleške doline, ki jo je vodila Neja Petek, direktorica agencije za razvoj in komunikacije v turizmu Nea Culpa: »Če želimo uspešno razvijati in tržiti turizem ter slediti ambicioznim ciljem, ki smo si jih zastavili, potrebujemo prepoznavno in privlačno skupno podobo. To vlogo mora odigrati destinacijska znamka Šaleške doline, ki je vodilna destinacija slovenskega turizma in s tem eden ključnih partnerjev Slovenske turistične organizacije. Znamko moramo zgraditi kot skupen družinski dežnik (umbrella brand) za vse naše identitete in pod-znamke. Najprej sta to Velenje in Šoštanj kot sosednji, a raznoliki destinaciji prihoda. Na uspešnih destinacijah vsi partnerji, od upravljalcev turizma do društev, od nastanitev do gostincev, od kulture do športa, krovno znamko vzamejo za svojo in jo uporabljajo. Skupaj premislimo kakšno skupno znamko si želimo. Le če bo zaživela med nami, bo uspešna tudi v komunikaciji navzven.«
Za kulinarično razvajanje z lokalnimi dobrotami so poskrbeli sodelavci Gorenja Gostinstvo. Dogodek je bil organiziran s spoštovanjem do okolja. Obiskovalce iz bližnje okolice smo vabili, da se na dogodek odpravijo peš, se pripeljejo s kolesom ali z brezplačnim mestnim avtobusom Lokalcem. Na dogodku smo spodbujali uporabo lokalno pridelanih sestavim, sezonske hrane in povratne embalaže. Zavzemali smo se, da hrane ne postane odpadek, zato so jo kuharji pripravili za določeno število oseb.