Na DST sta udeležence pozdravila predsednica uprave družbe Thermana Mojca Leskovar ter župan Občine Laško Franc Zdolšek. Uvodni govorci so bili minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Matjaž Han, direktorica Slovenske turistične organizacije (STO), mag. Maja Pak, predsednik Turistično gostinske zbornice Slovenije (TGZS) Andrej Prebil, predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije (OZS) Blaž Cvar ter predsednik Turistične zveze Slovenije (TZS) Pavle Hevka.
Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Matjaž Han je poudaril, da strategija turizma do leta 2028 sledi načelu »nekaj več, a veliko bolje«. »To pomeni, da želimo zmerno povečanje števila turistov in njihovih prenočitev, a še posebej želimo dvigniti kakovost storitev in višjo dodano vrednost. S tem bodo pridobili tako turistično gospodarstvo, kot destinacije in prebivalci Slovenije. Delo nas vseh bo zares opravljeno, ko bo turist za svoj denar dobil izkušnjo, ki smo jo obljubljali, ali še bolje – od nas odšel še z ‘nekoliko več’ in se z veseljem vrnil. V kratkem bo oblikovana medresorska delovna skupina, ki bo usmerjala izvajanje strategije in oblikovanje akcijskega načrta z jasno opredeljenimi ukrepi in finančnimi sredstvi« je dejal.
Slovenski turizem se sooča s številnimi izzivi, kot so kriza energentov, visoka inflacija, posledice vojne v Ukrajini, podnebne spremembe, prekomerni turizem na določenih območjih oz. v določenih časovnih obdobjih ter pomanjkanje kadrov. Direktorica STO, mag. Maja Pak, je spregovorila o umetnosti iskanja ravnotežja v tem zahtevnem okolju: »Vizija slovenskega turizma je zelena butičnost z manjšim odtisom in večjo vrednostjo za vse. Koliko je vredna najudobnejša postelja, če gostu ne moremo zagotoviti čiste pitne vode? Koliko je vredna petzvezdična storitev brez zadostnih količin varne hrane?«
V moderiranem pogovoru so v. d. generalne direktorice direktorata za turizem na MGRT Dubravka Kalin, direktor Turizma Bohinj Klemen Langus, direktorica Zavoda za turizem Šaleške doline Alenka Kikec, predsednica uprave družbe Thermana Mojca Leskovar ter direktor agencije Extrem, experience marketing Simon Rožnik govorili o zasuku paradigme. Strinjali so se, da je slovenski turizem na področju trajnosti postavil dobre in trdne temelje, na podlagi katerih se lahko s prilagajanjem, drugačnim razmišljanjem, novimi produkti, aktivnim upravljanjem turističnih tokov in drugimi ukrepi odziva na spremenjene razmere v luči aktualnih izzivov.
Celotna novica in izjave ostalih govorcev na spletni strani Slovenske turistične organizacije